Thursday, October 21, 2010

Tersangatlah Gatalnya!

susah betuilah kalau kulit manja sangat ni....salah makan sikit...mulalah naik gatal2nya.....aku ni allergic ngan makanan laut termasuk belacan dan seumpama dengannya yer....pasai tu aku tak suke makan sambal belacan....tapi aku tak leh tahan nafsu kalau nampak sambal sotong.....memang banyak syok...lepas tu menggarupun banyaklah syok....ha, lagi satu durian ngan tempoyak....yang tupun aku tak leh makan....gatal jugak....aku pernah try...memang tak tido malam dibuatnya.....gatalllllllllllllllllllllll

semalam memang tahap kegatalan dia tak dapat dikawal lagi....tersangat2 gatal...tak dapat nak terangkan betapa gatalnya.....:D, aku rasa puncanya mesti aku makan yong tau fu lah.....pasai bebola2 tu semuakan dari makanan laut....
malam tadi aku gi beli ubat gatal ni kt watson....aku siap mintak ubat yang paling power punya....sapu je terus hilang..:D...siap tanya orang farmasi tu lagi.....nape kalau allergic bila sapu ubat baik tapi bila makan balik seafood....mulalah gatai balik....akak tu kata....memanglah macam tu....allergic ni tak leh ilang macam tu jer walaupun dah sapu ubat...melainkan aku ni yang kene jaga makan tu sendiri.....tapi aku tak bolehlah nampak sotong....macam mana gayanya ni pak????...ini namanya penyakit yang dicari sendiri...hmmmm:(

2 comments:

Orked said...

tak lame lagi da kawin hilang la gatal ko tu..kalu gatal pn en amir leh tlg garukan..heheheh

anak kite yg sulaong pn alergi yang seafood..tapi sejak dia guna elomet yang beli kat farmasi gatalnya dah hilang..

azrin_zelina said...

uish,sama jer pn orked...dah kawenpun gatai tak hilang...ahaks

ye ker,beli kt mana?