Friday, October 8, 2010

Makpun dah wat persiapan gak....

sekarang mak dah mula wat persiapan skit2....ni semua untuk majlis aku nanti....persiapan pertama yang mak aku wat adalah kerisik....tau kan kerisik tu apa......kalau tak tau meh aku seligi sekali...:P

mak memang suka wat sendiri kerisik ni...dia tak suke yang beli kat kedai...katanya tak sedap....air tangan sendiri gak yang mabeles!

korang tau tak ni apa...pada yang tak tau tu ni adalah kelapa parut yer...yang digoreng garing2 untuk membuat kerisik....aku tolong kacau kejap jer....lenguhlah wei.............panas lak tu...:P

lepas kelapa parut tadi sejuk....barulah boleh di kisar dan jadilah seperti hasil di atas............senang je kan....tapi leceh nak wat.....

dulu2 lagilah...mak aku lebih suke tumbuk je kerisik ni...dia tak suke pakai blander....tapi sekarang ni mak dah moden skit...pakai blander jer...kejepun jadi cepat...

1 comment:

Jamiel said...

Steady la wat kerisik sendiri..
Kerja leceh tu..
Tapi sebab nak guna banyak,
wat sendiri le save banyak gak..