Thursday, January 13, 2011

Mak saya kata...

baru lepas call mak...aku memang hari2 akan call mak...walaupun tak bersembang lama, tapi cukuplah sekadar dapat denga suara dan tau apa mak buat, kalau tak biasa berjauhan ngan kuarga nilah padahnya....setiap masa rindu merindu...hiks!

setiap kali call, soalan yang sama pasti mak akan tanya, pagi tadi makan apa???...risau sangat anak dia ni tak makan yer....:P, sayapun jawablah beli je mak, lepas tu mak tanya plak suami makan apa....sayapun jawab diapun beli gak.....hmm, mak pun memulakan lah leterannya, ni yang malas nak denga ni...hahaha, panas rasa telinga ni, biasalah bebelan seorang emak untuk kebaikan anak2nya jugak...ye dak

mak cakap tak elok macam ni.......ko tu dah 2 bulan kawen ngah, takan hari2 nak biarkan suami makan kat lua....apa salahnya ko masak sebelum kuar gi kerja, bukan payahpun...belajar skit bangun awal pagi....

tapi masalahnya bukan aku tak mau masak...tapiiiiiiiiiiiiiii, hmm...ntahlah....malas nak cakap banyak....nanti dah dok umah sendiri.....barulah leh wat semua tu........ah, rasa tak sabar lak nak hidup sendiri...tapi lama lagi, nak sewa rumah tapi en. suami pulak yang tak mau, nak tak nak aku harus bersabar dan terus bersabar...aku harap mak akan paham apa yang aku rasa sekarang.......peace...:P

2 comments:

ibuafiqahhuzaifah said...

aku paham...sabar byk2 yer lin..
aku penah melalui situasi camtu..

azrin_zelina said...

irnie tulahkan,byk cabaran dok ngan mertua ni..:D