Friday, January 28, 2011

Kapal Terbang

**gambar ehsan dari en. google**

Tadi aku belek2 entri pasai bercuti kat bandung tahun lepas, tetiba idea datang nak bercerita pasal pengalaman naik kapal terbang, aku ni sebenarnya seorang yang cepat gemuruh & gayat. Sebab tulah aku tak suke naik kapal terbang atau apa2 je yang memerlukan aku berada di tempat yang tinggi. Aku selalu bayangkan kalaulah kapal terbang ni terhempas, mati aku...hehehe

Pengalaman pertama aku naik kapal terbang masa aku kerja kat jpm, kalau tak silap aku pergi perlis pasal ada event kat sana. Masa tu Allah je yang tahu apa aku rasa, serba tak kena dibuatnya, macam orang jakun pun ada....:P, nak2 pulak time tu hujan lebat dia punya goyang usahlah cakap, aku rasa macam2 lah..masa tulah ingat kat mak. Aku memang cuak gilelah time tu, tapi akhirnya selamat jugak aku mendarat.

Aku rasa bertuah gak, sepanjang 10 tahun aku kerja dengan kerajaan dah lebih 10 kali aku naik kapal terbang free, mas lagi tu. Macam2 tempat dah aku pergi sampai sabah lagi tu. Tapi tiap kali nak berlepas memang tiap kali tulah jantung aku ni laju je mengepam. Tak taulah sampai bila rasa gayat aku nak hilang, agaknya takan hilang sampai bila2 kot. Macam mana aku nak pergi london ni...:P

Tapi aku banggalah ngan diri aku sendiri, walaupun penakut tapi gagah gak pergi, sampai ke indon lagi tu aku pergi. Rasa2nya aku nak naik kapal terbang lagilah, rasa macam nak pergi sarawak je tengok chris @ mala kawen....cepatlah korang kawen, kak lin tak saba nak gi sana ni....:P

No comments: