Friday, January 21, 2011

Cuti Thaipusam

Memang seronok dapat cuti free ni, lepas ni tak saba nak tunggu cuti raya cina pulak, aku nak balik pahang, tinggallah en. suami kat seremban ye, kasi peluang bininya bermanja2an dengan adik badik:P.

semalam cuti, aktiviti wajib buat time cuti adalah joging, kui 6 dah bangun, mandi2 solat semua lepas tu keluarlah gi joging, tempat joging memang wajiblah kat taman tasik seremban..ate dah situ je yang best & dekat nak pergi....lepas joging singgah makan dulu...baguskan lepas dah bakar kalori pastu tambah balik...bijak2...hehehehe

lepas tu balik rumah mandi semua, keluar balik ikut en. suami gi servis aircond...aku ni kan ngada skit, mana leh duduk umah, kalau leh nak ngekor je mana laki pergi tau, nanti dah duduk rumah sendiri barulah leh duduk umah je kot....

siap2 servis semua kami gi tesco pulak...kami tak pergi berdua je tau, bawak sekali le MIL, kesian mak asyik duduk rumah jer....jadi kami bawak le skali ke tesco...bila MIL ada ni tak leh la feeling bercintan2 yer...harus jaga tatasusila...kang meluat lak mak tengok...:P

balik dari tesco, aku mati kutu tak tau nak buat apa...aku kalau time cuti tak balik puchong aku memang mati kutulah....pasai aku tak tau nak buat apakan....aku tak masakpun cume tengok2 je apa yang mertua masak...bukan tak reti masak yer tapi aku takut kang tak kena ngan selera dorang plak....sambil aku tengok mak masak sambil tu boleh la belajar cara dia masak...almaklumlah kami dari negeri yang berlainan jadi cara masakpun haruslah lain....seronok tengok mak masak simple je tapi sedap...kalau mak aku masak memang guna minyak santan secukup rasalah....kaw2 punya kalau tak berlemak memang tak sah..tapi mak aku menten je kurusnya...anak dia ni jer yang terlebih sihat skit...:P, berbeza dengan cara mertua aku masak...dia masak lebih sihat kot....pasai minyakpun guna ala kadar jer tapi rasa dia sedap sama macam mak sendiri masak...tetiba rindu lak kat mak..:((

sebelah petang plak aku ajak en. suami pergi the store...kat sini aku tengok banyak gak tempat soping tapi macam agak suram skitlah...tak meriah macam kat puchong...bukan tak meriah apa, kalau kat puchong tu tak jem tak sah.....aku jadi terbiasa ngan suasana yang kelam kabut macam tu...bila kt sini trafic tenang jer, lain macam lak aku rasa...:P, ibarat kalau tak tempuh jem tak puas hidup aku ni....hahahaha, gila kan..>:P, kalau dah jem semedang tension plak...tulah manusiakan tak pernah bersyukur dengan apa yang ada...:P


notakaki: esok en. suami janji nak bawa g midvalley, wah tak sabanya rasa...dah lama tak jejak kaki kat sana

No comments: