Thursday, August 11, 2011

Topik panas hari ini : Teh....:P

Wah tak agak-agak tajuk entry, saje nak bikin gempak…hehehe
Pagi tadi on fb terus tanya kawan-kawan macam mana nak buat teh….
bunyi soklan nya lebih kurang mcm ni ye kengkawan….

“kawan-kawan nak tanya ni...macam mana nak buat teh tarik yang sedap, sebab sya ni tak minum teh jadi tak reti wat teh....masalahnya sekarang bila en suami nak minum teh, mak mertua saya yang terpaksa buat....takut kang saya di cop sebagai pemalas lak....padahal tak berani nak buat takut tak sedap nanti dorang tak minum lagi ai sentap tau...hehehe “


dan banyak jugaklah saya dapat respon dari kengkawan fb…macam2 ada…hehehe
sekarang saya dah pahamlah sikit-sikit macam mana nak buat teh tarik....

bak kata orang 'malu bertanya sesat jalan' ye dok...
disebabkan saya ni tak maulah sesat selama-lamanya tu yang dok tanya kawan-kawan....


jawapan kak ila paling sempoi...dia kata beli je kat kedai mamak...ye saya setuju!..hehehehe



saya akan praktikkan semua ilmu yang dorang bagi dan semoga encik suami saya suka la ye air
teh saya nanti…kalau tak sedap bagitaulah jangan cakap belakang pulak atau nak perli-perli bagai….hehehehe



* saya tak pandai buat teh tapi saya pandai masak ye...tak caya???tanyalah mak saya...

6 comments:

amal said...

ermmm.. kalau nak buat teh tarik sedap kalau guna teh serbuk. jangan guna teh uncang.. teh dia tak hitam ehe..and kalo buat teh susu dia takde umphh..

mak saya kalo nak buat teh susu ni, memula, dia rebus serbuk teh tu. rebus atas dapo tau. dah siap rebus, tapisla. then boh susu secukup rasa :D

kalau dah pandai masak, buat teh pon mesti bulehla! ;)

azrin_zelina said...

tulah pandai masak tp tak pandai buat teh,malu je kan...hehehehe

nampaknya lin kena belajar lagi ni

myravea said...

Salam..akak berminat nak tempah header? akak ade fb x?senang nak berurusan dekat situ :) add myra msg ckp nak tempah header tau :)

Zilla said...

tgk kat sini..kalo nak beli, belikan utk org sekali..nak 2..nanti ko balik org bagi duit

http://www.groupon.my/deals/klang-valley-selangor/photobook-malaysia/715848174?nlp=&CID=MY_CRM_1_0_0_223&a=715827992

Mia-Ina said...

teringat lak bljr wat teh tarik kat umah mentua ari2...buat guna teh serbuk..tp bancuh dlm bekas kecil dulu..bg teh merah menyala..baru letak susu..kaw kaw nye...hehe

azrin_zelina said...

mia:
hehehe,failkan wat teh ni..tp smlm ptg buat utk hb dia kata okey....hehehe..kira lulus la