Tuesday, August 23, 2011

Biskut Mazola...

Ini hasil air tangan aku sendiri ye, sejak kawen ni rasa rajin pulak nak buat biskut raya...kalau tak jangan harap la aku nak nolong mak buat biskut raya tau, sangat-sangat liat dan malas.

Bila dah kawen ni, kenalah berubah...nak-nak dapat suami yang tak suka membeli di luar, redha jelah ye bila kena masuk dapur buat biskut raya.

Inilah rupanya biskut mazola aku tu, tak adanya nak tekap2 bagai...aku hanya buat bulat-bulat je senang cite dan cantik pe...hehehehe.

Aku buat biskut mazola ni sebab encik suami suka, dia suke semua yang berkaitan dengan kacang tanah, hantu kacanglah jugak ni...:P


Inilah rupa biskut aku sebelum di bakar. Saiz memang ada besar kecik sebab ramai budak kecik yang tolong. Dorang nak tolong layankan aje, mula-mula aku okey lagi bila dorang tolong tu, tapi bila saiznya dah makin besar gedabak, aku suruh dorang tinggalkan je dan masuk dalam. Main kat dalam jangan kacau aku buat keje...:P


Sekilo kacang tanah hanya dapat banyak ini sahaja. Satu bekas aku bagi mak mertua...sekurang-kurangnya ada jugak kuih hasil air tangan menantu dia ni...hehehehehe


Aku buat 2 jenis biskut raya je, mazola ngan kuih ros a.k.a kuih goyang.....cukuplah tu, banyak-banyak buat bukan makanpun, nanti hapak je dalam bekas...:P

4 comments:

Ungu Violet said...

wah beskot mazola...my peberet nih..:)

azrin_zelina said...

wah,ramai yg suka mazola ye...hehe

Mia-Ina said...

pergh buat sendiri..bagusnya...buat sorang2x ke azrin??

azrin_zelina said...

mia: adunan mak yg tolong sukatkan,sbb saya tak pandai lg..hehehe