Thursday, September 9, 2010

operasi pembersihan sebelum menjelang syawal

hari ni last puasakan...esok kita semua dah raya, bestnya nak raya...hiks!..ari ni orang sume sibuk buat persiapan terakhirkan sebelum tibanya syawal esok...dan aku plak masih lagi berada di opis...bahagia rasanya bila tengok jalan sume clear....kua lewatpun punch card masih hitam lagi tau...kalau ari2 macam ni mesti bestkan...tapi tu semua mimpi jelah:D

walaupun aku masih bekerja hari ni tapi rumah aku dah siap kemas...buang semua serawang2 yang ada dalam rumah...susun balik perabot2, habuk2 yang melekat kat dinding semua aku dah lap tau....sebab tak amik cuti kenelah wat awai kalau tak nanti menyusahkan mak aku je nak kemas tu semua...mak manalah sempat nak wat tu semua nak masak juadah tok raya lagi......ye dok?

rumah yang macam tongkang pecah...lama gile aku mengemas ari tu...dari pagi sampai kui 2 petang tak siap2 lagi...memang menguji kesabaran aku sungguhlah...nyaris2 nak berbuka...tapi mujur en amir bagi kata2 semangat...kalau tak selamat dah...hahahahaha,

tahun ni masih mengekalkan warna cat yang sama....pasai aku rasa warna tu memang dah cantik...hihihihihi...

aku memang suke warna merah...nak cat satu rumah warna merang memanglah tak kena...jadi haruslah bijak bermain ngan warna...kalau satu bahagian dah guna warna terang...bahagian lain haruslah guna warna yang agak lembut supaya tak sakit mata orang tengok...:P


malam tadi dah siap pasang langsir baru...langsir yang disponser sepenuhnya oleh mak...sampai design diapun mak yang tentukan...layan jelah, dah rumah mak kan...ikut jelah apa je citarasa dia...kang kalau cakap lebih2 merajuk plak mak nanti...


korang lak macam mana???dah siap ke wat persiapan terakhir???

No comments: