Tuesday, September 21, 2010

Ambil alih tugas mak....

kesian mak aku...dah 2 hari deman + cirit birit....balik dari beraya kat melaka semua orang pakat demam...mungkin cuaca agak panas kot...kalau demam je tak pe ni siap ngan pakej cirit lagi...aduhai memang tak tahan....

akupun demam gak...tapi aku demam dalam perjalanan nak ke Melaka...dahlah demam kena lak drive...kesian kan...ginilah nasib orang tak ada driver...sob2

semalam mak memang tak larat langsung nak bangun...mujurlah sikin ada kat rumah bolehlah tolong2 tengokkan si Miss Q tu...cume mandikan je dia tak pandai haruslah mintak tolong makcik aku....

aku lak balik je dari kerja...terus bersilat kat dapur...masak apa yang patut untuk santapan ayah & adik2....mula2 plan nak masak sardin jer....tapi bila tengok dalam fridge ada udang & ikan teruslah aku tukar plan....

adik bongsu aku memang hantu udang...tu yang aku masak sambal udang jer...main campak2 jer asalkan sedap & boleh dimakan...:D

ikan kerisi goreng garing ni memang peberet kami lah...sedap wooo kalau goreng garing2 ni....ratah macam tu jer...krup krap krup krap bunyinya....:D

harap2 hari ni mak dah sihatlah...kalau mak demam gak lagi nampak gayanya balik ni kene masak lagilah....aku ingat nak masak lauk sardin jer....dah lama tak makan....nak2 kalau wat pedas2 memang terangkat...:P

3 comments:

Haw said...

alamak! teringat pulak kat mak aku

adzlin said...

haw : kalau teringat mak tu kene jumpe tu...:D

grOundnUt said...

woaa...love it!I loike sambal udang...dulu² kurang sikit dengan sambal udang...bila dah lama² tu..selera menjadi² dengan sambal udang...(sambil membelek² katalog udang dari Carefour)^^'