Tuesday, June 29, 2010

singapore part 2

oh lupe nak bagi tau...sepanjang di singapore kami menginap kt hotel 81 bugis...sekian..:P

kali ni aku nak cerita pasai makan pulak...kat sana agak payah untuk dapat makanan halal, jadi pandai2 cari makan kalau tak memang tak ada tenaga untuk berjalan...makanan kt atas ni kawan along yang belikan...sedap jugak kurang manis lah..bolehlah wat alas perut kami ni walaupun tidaklah lapa sgt...orang kata wat kudap2...:D


yang ini pulak murtabak ayam zam zam...murtabak ni memang glamer sgt kat singapore tu...besa ko, harga dia aku tak pasti sama ada 5 dolar atau 10 dolar...pasai along yang tukang bayarkan...satu keping murtabak yang besa ni boleh makan 2 atau 3 orang...rasa dia memang sedap sangat...restoran ni terletak kat Arab Street..depan Masjid Sultan...

nasi ayam penyet...ni makanan untuk adik aku sikin...dia memang tak makan masakan mamak jadi haruslah order menu lain kan..tu pun jenuh nak meyakinkan dia yang tukang masak tu bukan mamak tp indonesia muslim...aku tak rasapun nasi ni jadi aku tak taulah sedap ke tidak yang aku tau harga dia memang mahai dekat 14 dolar...agaknya tokey kedai tu kencing kami kot pasai dia tengok kami pelancongkan...agak2 jelah akupun tak sure sgt...hehehehe

nasi beriani ayam...gila banyak nasi ni...aku makan tak habispun..sedap gak lah...ni pun dekat restoran zam zam jugak....

durian ni paling sedap kooooo.....aduhai rasanya sampai sekarang ni terbayang2 lagi...isi dia memang besa sangat hargapun murah jer 5 dolar
walaupun kami ni tahap melantak tapi alhamdulillah berat badan kami langsung tak naik...turun sekilo lagi ada...tulah berkatnya kami berjalan jer nak kemana langsung tak menggunakan teksi.....jadi sape2 yang nak ke singapore tu aku cadangkan supaya korang berjalan jelah...tak jauh manapun satu2 tempat tu yang penting korang jangan malas berjalan dan lagi satu tangan tu ringan2lah pegang map dan sebotol air mineral...:D

No comments: