Thursday, June 24, 2010

InsyaAllah

hari ini aku puasa sunat bulan rejab lagi...Alhamdulillah baru dapat 3 hari pose sunat..kalau boleh aku nak pose sampai abih bulan rejab....

puasa nipun elok gak..selain dapat meningkatkan amalan..ia juga wat berat badan aku turun dan terus turun...yelah sebelum treatment aku ngan slim world abih bulan depan aku harus turun lagi 10kg..tulah sasaran yang slim world telah tetapkan buat aku...duit dah dilaburkan, jadi aku haruslah berjuang hingga ke treatment terakhir....semangat aku harus kuat untuk kawal makan, kalau tak semua usaha aku selama ni sia2 jer..dan jumlah duit yang dilaburkan tu hangus macam tu jer...tak sanggup aku wooo, tak sanggup aku nak hampakan harapan insan tersayang yang sanggup laburkan duit untuk lihat aku kurus...mekacih banyak2..jasamu ku kenang..hiks!

sekarang ni aku makin tak saba lak nak tengok perubahan pada diri aku sendiri...aku tak sabar nak pakai kebaya2 aku tu lagi..walaupun sebahagiannya dah boleh aku pakai tapi tu belum cukup lagi bagi aku...masih banyak lagi inci2 yang perlu aku tarah sampai jadi badan macam biola...wekkk!

Insya Allah semua tu tak mustahilkan...yang penting semangat kene kuat, displin kene tinggi dan jangan malas nak pergi treatment..tu paling penting, bialah apa orang nak kata, asalkan aku tak mintak duit dorangpun...aku pun tak suke dengan kata2 macam ni 'makan jelah sementara masih sihat sok dah sakit langsung tak dapat makan'...bagi aku tu semua salah, kalau kita makan main taram jer tu yang buat badan kita cepat dapat penyakit..makan tu boleh tapi biarlah berpada orang kata...jangan main hentam jer sok nanti badan yang merana...pikir2kan

No comments: