Thursday, October 1, 2009

::Day 1::

aku dah berazam untuk kuruskan badan balik...
sebenanya dh lama aku diet..
tapi selalunya main2 jer...kejap wat kejap tak...
tu yg berat aku turun naik gitu jer...


tapi mulai hari ni aku memang bertekad untuk terus berdisiplin...
aku target nak kurus sampai 50kg dalam masa 3 bulan = 90 hari..:P


mulai hari ni aku akan catitkan apa yg aku mkn...
dan juga apa aktiviti yg aku buat...
ni sume untuk menaikkan semangat aku...


pagi tadi otw gi opis aku makan sebiji epal merah
pastu sampai opis aku beli n.goreng+kuew teow goreng (satu senduk setiap 1 jenis)
aku hanya minum air masak suam jer...
air manis2 ni memang aku jarang sgt minum kecuali bulan pose...


untuk tengaharinya plak...
aku makan roti putih cicah ngan kuah kari 0
air masak dan juga makan betik...


aku memang akan pastikan sehari aku minum lebih dari 8 gelas air kosong..
tu memang tabiat aku...jd tak ada masalah untuk aku minum air yg banyak...
gi kejepun aku bwk 1 botol besar gedabak air kosong




nilah aktiviti yang aku wat petang tadi...
hari ni aku tak g joging pasai ina takde dia ada latihan badminton..
jadi aku hanya bersenam kt umah jer...
wak skipping selama 15 minit...
aku mgg selesa dengan senaman ni...
cepat membakar lemak...





lepas skipping aku akan wat sit up...
yang ni wajib hari2 wat....aku suke sgt...
dia mengempiskan perut...:P
aku walaupun chubby tapi perut aku tak buncit sgt...
pasainya aku hari2 wat sit up...
setiap sesi 20x aku wat...





nilah diner aku mlm tadi...
aku tak makan nasi...
aku masak sohun sup ngan bebola ayam...
disebabkan siangnya dh makan berat...
jd malam kenelah mkn yang tak berlemak plak...
aku makan malam pas solat maghrib...
tak leh lebih dari kui 8..
pastu aku makan buah oren...
dan diakhiri dengan segelas air kosong...






p/s:-@sekianlah dairi dietku untuk hari pertama ni...
harap2 semuanya berjalan lancar dan menjadi kenyataan
seperti mana yang aku impikan...:),
berat aku hanya akan timbang sebulan sekali jer













No comments: