Wednesday, November 10, 2010

Minggu2 sedih....

ini adalah minggu last aku bertugas kat unit perkhidmatan....start senin depan aku dah mula kerja kat tempat baru...dengan suasana yang baru dan kawan2 yang baru...dan yang pasti aku akan mendegar loghat percakapan yang baru...yelah keje kat negeri mcm tulah...kenelah biasakan dengan bahasa dorang....jangan aku yang pening udah....pening bukan apa tapi pening pasai tak paham....hahahahahaha.......

sebenarnya aku tak jangkapun akan bertukar secepat ini.....aku memang buat surat mohon tukar awai2...pasai cc bagitau biasanya kalau nak mintak tukar ke state payah skit...kene tunggu 'Q' yang panjang...biasanya amik masa setahun barulah dapat tukar....tapi yang buat aku tak sangka aku dapat tukar dalam masa 2 bulan jer lepas hantar surat permohonan....tu pasal aku tak berapa nak hepi sangat bila tau dapat tukar....dahlah time tu belum kawen lagi....

tapi aku kenelah redha dan sentiasa pikir positif....mungkin semua ni ada hikmahnya...Allah lebih tau mana yang baik dan mana yang buruk untuk hambanya....aku harap aku hepi keje kat sana....go,go...caiyokkk.............:P
nilah srikandi2 yang ada kat unit perkhidmatan....selama 5 tahun aku kerja kat sini...macam2 kisah suka dan duka yang aku lalui......tapi aku hanya akan bawak kisah suka jer kt tempat keje baru nanti....tak baiklah kalau kita ceritakan keburukan opis lama kat tempat orang....pasai kat tempat barupun lum tentu lagi kita akan suke...ye dok.....aku mesti akan rindukan kalian semua...waaaaaaaaaaaa!

bos yang sangat2 sporting....bos yang sentiasa backup anak buahnya....walaupun kami jarang bergurau senda tapi aku tetap hormat dorang sebagai bos yang baik & best.......


menu utama masa jamuan tu adalah nasi hujan panas, ayam masak merah, rendang daging hitam, acar dan kuah dalca....memang best......tapi sayang time jamuan tu aku tak dapat nak berucaplah...pasai terlampau sebak......tak tahan beb....tumpah jugak air mata ni...:(

donut big apple yang disponser oleh Puan Hafizah....best2....rugi sape tak makan...hiks!

dan kek SR yang disponser oleh bos aku...cik ida....maceh cik ida....memang terharu sangat semalam....

3 comments:

MamaQistina said...

pasni mesti akn rindu my mentor....

MamaQistina said...

pasni mesti akan rindu my lovely mentor

azrin_zelina said...

x per..nanti kalau k.lin balik puchong...leh ler kua sama2..