Wednesday, November 10, 2010

baru hegeh2 nak citer...

minggu lepas cuti depavali jatuh hari jumat....makanya seronoklah skit pasai 3 hari cuti...leh le bangun lewat skit....kui 6.30....subuh tak leh tinggal yer.....wajib woooo.....:), kalau time keje aku bangun kui 5.00 pagi....pasai nak bersiap amik masa yang lama dekat 1 jam....tapi tak adapaun rupa tu berubah jadi lisa surihani...hahaha, tetiba lak ekk...
....
hari jumaat tu kt umah aku ada kenduri....kat kampung aku panggil kenduri kumpul orang....kenduri ni tok tetapkan tugas sebelum 'my big day 'nanti....kendurinya belah malam lepas isyak....tapi siang tu dah penuhlah sedara mara, sepupu sepapat datang menolong...masak sendirikan haruslah rumah meriah dengan saudara mara...belah petang amir & maknya lak datang....bincanglah apa yang patut....dan kami telah sepakat nak nikah kat umah jer....sebelum ni amir tu nak nikah kt masjid....takut katanya, poyo je kan....:P
....
hari sabtu lak...aku cuci periuk belanga yang guna time kenduri semalam...kemas apa yang patut...dekat tenghari jugaklah barulah aku hegeh2 nak cat bilik.......memang sangat2 penat mengecat ni...dahla wat sorang2......hangin jer satu badan aku rasa......mula2 tu memang dah malas lah nak siapkan...tapi kene kuatkan semangat gak.....kene siapkan hari tu jugak...pung, pang, pung, pang...malam baru siap semuanya...........dia punya penat tuhan je yang tahu:P, tapi sekarang bilik guwe udah cantik......berbaloi2 le ngecat 1 hari...
....
hari ahadnya plak ingatkan nak kua gi kl...upanya terpaksa cancel gak...ni gara2 umah yang macam tongkang pecah....kene kemas pulak.....masa sesi pembersihan nilah abih semua aku buang...baju2 aku yang tak pakai dapat 2 guni beras yang besa tu tau....mak aku kata nak sedekah kat orang susah jer.....layankan ajer....lagipun baju2 tu memang leh guna lagi....masih elok...biasalah kita ni kalau dah ada baju baru baju yang lama skit mana nak pakainya....last2 lanting je kat orang lain....:P
....
gitu jelah kisah hari cuti aku...tak ada yang menarik melainkan penat jer...hihihihi

No comments: