Friday, November 12, 2010

Kenangan Terindah........

hujan di pagi jumaat....hujan rahmat tu....alhamdulillah sejuk jer ari ni.....sesejuk hati aku kot....:P, hari ni hari last aku kat putrajaya....jadi aku nak amik peluang ni tok cerita satu2 pewatakan tentang kawan2 aku kt unit servis ni....ni mengikut pandangan aku je yer....jangan ada yang mengata lak yer....
aku nak mulakan dengan cc azah...cc paling senior kat unit perkhidmatan...dia ni memang menjadi tempat rujukan kami semualah kalau tak paham tentang kerja....cc ni comel tau, awet muda.....cc kalau bercakap memang main lepas jer, tapi kami semua okey...dah paham sangat perangai dia......suke senyum mungkin tu yang buat dia nampak muda....:D

cc latifah ni pernah jadi cc aku...sekarang ni aku bawah cc aina....dia seorang yang lemah lembut...cakap pun lembut jer...dia ni tak suke ngata2 orang....dia jenis cool jer...bak kata dia masuk telinga kanan kua telinga kiri....sabo jelah...cc ni leh jd pendengar masalah kot...pasai dia jenis yang suke simpan rahsia......

nilah cc aku....cc aina...aku baru jer ngan dia....x sampai 6bulan lagi kot.....dari pemerhatian aku cc ni jenis peramah.....dia jenis berani meluahkan pendapat....aku senanglah bekerja ngan dia....

zara ni kalau jumpe aku senyum jer...tapi kami jarang sangat bercakap...pasai duduk jauhkan partition dia kat belah sana...aku kat belah sini.....

aku ngan elly sama2 lapor diri 5 tahun lepas....maknanya kami dah lama kenal lah...tapi akupun jarang bercakap ngan elly...pasai dia dah kawen aku ni bujang lagi...jadi aku rasa segan lah nak menyampuk kalau dia bersembang....dia ni jenis peramah gak, elly ko suke gelakkan..:D, masa mula2 masuk kerja aku ingat ko sombong tau...tapi rupa2nya tak....rasanya aku ngan elly ni temuduga sekali tau masa kat spa....betui tak elly??...elly sekarang ni tengah cuti bersalin anak ketiga....tak sempat aku jumpe ko kan elly...nanti update gambo anak dalam fb yer....

adik aku yang sorang ni manja...cakappun manja....:D....orang utara ni, bujang lagi tapi not available yer....dia nipun jenis berani...cepat belajar....kalau ajar apa2 cepat je dia tangkap...nor nipun peramah jugak....cepat2 kawen, leh k.lin pi baling........

kak aizam ibarat kakak sulung bagi kami semua.......dia baru je join unit servis, sebelum ni dia kat unit ptk......diapun baik gak...tak suke jaga tepi kain orang lain..... pertama kali aku jumpe k.aizam masa kami sama2 belajar trengkas kat jpm dulu.....tak sangka lak yang kami ni akan bertugas dalam 1 jabatan yang sama....jodoh kuat tu k.aizam...hiks!, cayang akak......
nasha ni seorang yang lemah lembut...cakap pun lembut jer....cantik orangnya...... suke bergaya dengan tudung2 terkini....muda lagi ni tapi dia dah kawen yer....

ni antara adik yang rapat ngan akulah...diapun duduk depan meja aku jer...nak gi mana2 mesti ngan dia....kira penemanlah ni...ajak je g mana2 dia on jer....diapun jenis yang cepat belajar....aku rasa tak semua orang paham perangai dia...dia memang jenis yang sukar dijangka...tapi dia baik hati tau...suke tolong orang....kalau wat kerja laju jer....dialah teman sembang aku kat opis ni...dialah teman dialah penghibur....mesti k.lin rindu awak nanti ziela...............

chris nipun rapat gak ngan aku...ibarat adik bongsu aku....kalau time cuti raya kami berdua je yang tak cuti...pasai dia sambut krismas & aku lak jarang cuti pasai umah dekat je kan.....akupun suke ngusik dia...kdg2 sampai wat dia merajuk...tapi kejap jer lepas tu okey balik kan chris...dia nipun nak mintak tukar gak balik sarawak...mungkin tahun depan kot....diapun jenis yang cepat wat kerja...dia seorang yang kuat berahsia & tegas pendirian...kalau dia kata tak nak memang tak nak lah.....jangan cube2 nak pujuk memang tak makan pujuk.....chris, nanti k.lin mesti rindu ngan jenaka awak....awakpun penghibur k.lin kt opis ni.......

badriah si mama yang sangat comel....dia jenis hepi & cool jer...suke wat lawak gak memang kenalah ngan si ziela...kalau kat opis ada dua2 orang tu memang kecohlah jadinya.....dia ni penghibur suasana......kalau kami rasa bosan dia suke wat lawak....ada je modal dia tok meriahkan suasana......walaupun dia baru je ngan kami...tapi sherashi bersama lah....:D, lepas ni tak adalah dengar kekecohan awak & ziela ekk...rindu,rindu,rinduuu....

aziz satu2 nya kumbang kat unit kami....penyelamat keadaan pasai dia jenis yang berani....kalau bab bercakap memang serah je kat dia....dia jenis yang banyak idea...dia ni nampak je pendiam tapi sebenarnya tidak yer......best gak berkawan ngan dia....
*
tu jelah pandangan aku tentang dorang ni.....benanya ada lagi tapi idea ni tak mau keluar lak....oklah, sempena hari last ni...lin nak mintak maaf ye andai ada salah & silap, terkasar bahasa....lin ni mungkin nampak sombong tapi sebenarnya tak yer...bak kata asnida, ai ni lambat panas...tak kenal maka tak cinta ye...ahaks!...
*
apa2pun korang semua memang best.....lin mesti rindu ngan korang semua...rindu ngan rungutan2 kita semua bila diberi kerja yang berat....hahahha, mesti korang paham kan....walaupun kita ni semua jarang bersembang tapi kita semua sepakat.....rindu korang semuaa.....love ya!

1 comment:

hasma said...

lin, aye pun windu kat awak jugak....
walo kte jrg jmpe kat ofis ni pasai jauh giler kedudukan kita, aye ttp kenangkn lin coz kita sebayaaa...hehe..poyos jee...