Monday, May 21, 2012

Home Progress - Lampu & Kipas


Semua ni dah siap beli 2 minggu lepas. Kami beli 2 kipas dekat hall,  2 kipas untuk bilik, lampu kat tempat parking kereta, lampu pintu masuk utama, lampu balkoni bilik dengan lampu kalimantang untuk 3 bilik air, belakang dengan dapur.

Lampu-lampu untuk bilik dan hall kami tak beli, sebab dia termasuk sekali dalam pakej plaster ceiling, semua tu kontraktor yang sediakan, husband serahkan kat dorang aje.


Lampu dan kipas ni kami beli dekat Houses Lighting, Puchong. Memang banyak sangat pilihan, hargapun berpatutan. 

Nak pilih kipas dan lampu ni makan masa 2 jam juga, bukan aku yang cerewet tapi husband yang cerewet, apa yang aku tunjuk semua dia cantas, penat ahkak tau...last2 aku biarkan aje dia yang buat keputusan, aku iye kan aje asaikan lampu tu nampak cantik.

Husband kalau beli satu2 benda memang sangat teliti, penat tau nak tunggu jawapan 'yes' dari dia. Semua faktor dia ambil kira, dari segi saiznya, kesesuaiannya, penjimatan elektriknya (ni penting :P), sampailah ke cara nak bersihkan lampu tu dia ambil kira tau. Terima kasihlah ye bang sebab menitik beratkan semua tu, senang kerja saya nanti, nak lap habukpun senang.

2 comments:

amal said...

hehe org laki mmg camtu kot ek.. husband saya pun mcm tu.. sangat teliti bila nak beli barang. tanya macam2..

azrin_zelina said...

amal: betul tu,sangat2 cerewetkan