Wednesday, July 7, 2010

Kenduri Akikah & Marhaban QQ

minggu lepas kat rumah ada wat kenduri marhaban QQ, ni pertama kali dalam keluarga kami wat kenduri macam ni...seronoklah aku rasa..lagi satu yang wat aku seronok sangat2 semangat keluarga adik beradik belah mak aku lah..kalau ada kenduri memang dorang akan berkampung dari pagi sampai ke tengah malam...seronok sangat time tu...sebab tulah aku suke bila ada kenduri kat rumah aku..bila berkumpul sedara mara ngan adik2 sepupu yang macam2 kerenah...best woooooo...bulan 11 ni dorang berkampung lagi untuk kenduri besar lak lah...kenduri apa???adalah..wekkkkk!

hari sabtu lagi memang kat umah dah mula bz dengan sedara mara yang datang menolong...lauk pauk memang kami masak sendirilah..gotong royong sedara mara...kebetulan adik sepupu akupun baru lepas bersalin jadi dia tumpanglah sekali wat marhaban untuk anaknya sekali...3 ekor kambing tumbanglah time tu..sekor untuk QQ dan 2 ekor lagi untuk Kimi..kenyang makan kambing le dorang ekk...aku tak makan kambing yer, busuk ler...tak tahan baunya...hiks!..

hari ahadnya plak lagi meriah pukul 9.30 pagi orang2 marhaban dah sampai..bagi dorang minum pagi dulu...dalam pukul 10.00 pagi barulah start marhaban...lama jugak yer pukul 1.00 petang baru selesai marhaban, manalah aku tahu...katapun pertama kali tengokkan....si QQ & Kimi elok jer dok dalam buaian sambil mendengar alunan suara2 marhaban...kimi elok je tido tapi QQ merengek jugaklah...yelah time tido dia terganggukan..dah macam pengantin jer si QQ & Kimi tu...mak aku siap sponser pelamin untuk majlis ni dan aku plak sponser jurukamera..tu pasai cite aku ni tak ada gambo pasai aku memang serahkan kesemuanya pada jurukamera...nanti dah siap gambo baru leh jaja dalam ni tupun kalau rajin lah ekk..tak pun aku upload dalam facebook jelah...

walaupun hari ahad tu ada 3 kenduri kat kampung aku tapi alhamdulillah ramai jugaklah yang datang...lauk2 pun abis tak adalah membazir...terima kasih pada yang sudi datang..:D

No comments: