Sunday, October 5, 2008

kisah hari ini

adui penatnya hari ni, ramai sungguh sanak saudara yang datang bertandang...dari hari raya pertama hinggalah hari ini iaitu hari ke 5 beraya masih ramai yang berkunjung....memanglah seronok tapi penatlah, tang masak ngan cuci pinggan tu yang tak larat....ahad depan 12 oktober kami bercadang nak wat open house, jemputlah datang ye kawan2....menunya x tau lagi nak masak apa...nantilah tunggu dan lihat...
***********************************
aku jugak nak imbas apa yang berlaku sepanjang cuti beraya ni...raya pertama aku beraya di pucong je...raya kedua aku bergerak balik ke temerloh untuk beraya dengan atok n wan iaitu family belah ayah aku...kami balik satu kereta je memandangkan ayah tak dpt cuti...kesian ayah kene kerja siang dan malam....kami balik temerloh sehari semalam je raya ketiga tu dh bergerak balik ke pucong...asalnya nak bergerak dari temerloh pukul 10 pagi tapi atas permintaan pak lang aku yang rindukan air tangan mak aku untuk masak kari ayam jd terpaksalah tunggu sampai mak abih masak dulu barulah bergerak balik...adik aku ami dh panas punggung x senang duduk dibuatnya...wat pengetahuan korang kami adik beradik ni tak berapa suka sgt balik kampung...kami balikpun pasal nak jenguk atok je...dalam kui 2 kami bertolak dr temerloh sampai je kl ujan turun dengan selebat2nya....jem jugaklah jalan pasai air naik...biasalah kl ni ujan lebat je skit mesti banjir.....sampai umahku yang tercinta dalam kui 5 petang....penatnya badan, maklumlah aku sorang je yang drivekan...huhuhuhu....
***********************************
kadang2 tu aku terpikir jugak macam manalah aku ni nak kawen, sebabnya sume urusan aku yang nak kene wat...nak bawak mak ayah balik kampunglah, pergi beli barang dapur tiap2 bulanpun aku jugak yang bawak...nak kemana2 mesti aku jugak yang kene bawak....kalau aku kawen kesian mak ayah aku x ada sape nak bawak dorangkan.....serba salah aku dibuatnya...telah mati mak diluah mati bapak....benda2 macam ni memang sentiasa berlegar kt otak aku ni...nak kawen ke tak nak ekkk.....ntahlah akupun tak tau lagi apa yang akan berlaku akan datang......aku rasa aku belum bersedia lagilah nak melangkah ke alam perkahwinan....kawen mmang senang tapi tanggungjawab tu yang payah.....bialah apa orang nak katapun...anak dara tua ke, pompuan tak laku ke.....ahhhh, aku tak kisah semua itu....janji aku bahagia dengan kehidupan aku....x kawenpun aku idup bahagia jugak...lebih bahagia dr kawan2 aku yang dh berumahtangga......

No comments: