Friday, October 31, 2008

Aku Kembali...

Ye aku sudah kembali ke duniaku yang sebenarnya yang sudah lama aku tinggalkan...dah 3 tahun aku tinggalkannya....sekarang ni aku harus berubah untuk kepuasan diri aku sendiri...aku memang suka bersenam,tapi sejak 2005 aku jadi malas...akupun tak tau kenapa..mungkin aku stress kerja ditempat baru..


tapi sekarang aku kene berubah...aku dah mula aktif seperti dulu..tiap2 petang selepas balik dari kerja aku akan bersenam seperti dulu...aku memang suka bersenam,best gila bila peluh mengalir dan membasahi tubuh...memang rasa fresh sesangat...aku enjoy gila dengan diri aku sekarang ni....inilah aku sebenarnya... Setiap hari aku akan peruntukan 30minit untuk bersenam...aku akan skipping sebanyak 1000x sehari dan sit up 30x setiap hari...kedua2 aktivti ini mengambil masa 30minit...

akupun dah mula sekat pengambilan makanan yang masuk ke dalam perutku...aku makan apa je tak ada pantang tapi kene amik dalam kuantiti yang dibenarkan aje...aku makan nasi sehari sekali jer, cume makan satu senduk je tak boleh lebih dari itu...air putih usah cakaplah...memang banyak aku minum sebab aku memang suke air putih...tiap2 hari g kerje aku akan bawak 2 botol besar air suam...aku tak suke bawak air sejuk pasainya aku keje dalam econ rasa tak best jer bila miunum air sejuk...pasai tu aku lebih suke bawak air suam...

Aku berharap sangat supaya aku kembali ke bentuk badan asalku...aku rindukan kebaya2 aku dalam almari tu...aku memang banyak kebaya...tapi sayang semuanya tak boleh dipakai lagi...huhuhuhuhu.....aku jugak tak suka badan yang terlampau kurus...aku suka badan yang nampak fit...kebanyakan orang kurus tapi tak fit...tu yang tak cantik sgt...Aku suka badan macam agnes monica...dia kurus tapi fit, yelah diapun hari2 bersenam pasai tu badan fit...

Nilah impian aku tau...impian yang aku idam2kan...ni jugak impianku untuk tahun 2009..semoga aku berjaya mendapat berat badan yang aku impikan (mcm agnes monica),bialah berat turun perlahan2 tak per, janji apa yang diimpikan menjadi kenyataan...akupun tak berapa percaya sgt pada diet yang bukan2...bagi aku bersenam jugak yang akan mendatangkan hasil yang memuaskan dan bentuk badan yang menarik...

No comments: