Monday, August 30, 2010

soping raya

lebih kurang 10 hari je lagi kita nak sambut Aidilfitri...sekejap je rasa tahun ni dah nak sampai ke penghujung Ramadhan....

sabtu lepas kua soping baju raya kat ioi mall aje...malas nak gi jauh2...kua umah kui 10 sampai ioi masih lengang lagi nak cari parkingpun senang...kalau gi petang mesti parking penuh punyalah....macam biasa soping baju raya untuk adik aku jer....dia ni demand skit..baju melayu nak jenama john master...jenama lain tak mau, t-shirt plak mesti nak jenama polo....nak polo ori yer...ciplak2 punyak dia tak mau....bajet baju untuk dia je hampir RM500.00, tiap2 tahun memang macam nilah bajet untuk dia.......bankrup mak aku macam ni...hiks!

masa aku sampai jusco tu masih lengang lagi nak sopingpun selesa...tapi sekejap je penuh dengan manusia, rimas aku dibuatnya....dah lah bwk si budak kecik Qalesya...mujurlah dia tak meragam....kalau tak haru dibuatnya...nak jalanpun tak senang..

aku suke beli baju ready made kat sini....oklah harga dia berpatutan...aku hanya beli sehelai je baju kurung moden warna ungu...makpun beli sepasang je baju..pasai mak dah tempah baju kurung bukan main banyak lagi...raya sakan mak ye....ayahpun beli 2 helai t-shirt jer....baju melayu tak beli, ayah dah banyak baju melayu...lagipun aku dah beli 2 pasang baju melayu untuk ayah pakai time kenduri aku nanti...sepasang pakai masa aku nikah dan sepasang lagi pakai time aku sanding...tapi kalau ayah nak pakai dulu untuk raya ni boleh jer...aku tak kisahpun

sebagai penutup aku nak letak gamba budak kecik yang sangat baik ni...tak meragam langsung...bagus2...qalesya ni memang suke berjalan, kalau bawak berjalan tersengih2 lah dia mulutpun tak reti dok diam...asyik nak mengomel jer...:D, nanti makngah bawak qalesya soping lagi ekk...kita gi alamanda lak minggu depan..:D

No comments: