Tuesday, November 4, 2008

Alkisahnya....

Aku semakin selesa dengan diri aku sekarang ni...badan aku terasa ringan dan yang paling penting aku dah x lesu lagi...ni semua hasil dari usaha aku gak yang lebih mementingkan kesihatan...dan yang paling penting berat aku dah turun sekilo...aku tak harappun berat aku akan turun dalam masa yang cepat...target aku, lepas 3 bulan baru aku akan dapat melihat hasilnya...

Setiap hari aku akan bangun seawal jam 5 pagi untuk memasak sebabnya aku pergi kerja bawak bekal tau...menu aku hanyalah bihun goreng...aku pelbagaikanlah cara memasaknya..kadang2 aku masak ngan lada hitam ari ni aku masak ngan sos esok aku rasa nak masak buh rencah tomyam lak, dalam bihun tu aku akan lebihkan sayur dan rencahnya akan bertukar dari hari ke hari...aku akan pastikan dalam masakan aku tu ada karbohidrat, vitamin dan juga protien barulah seimbang....

Belah petang balik je dari kerja aku akan makan nasi dulu dalam 1 senduk...kemudian aku akan rehat dalam 1 1/2 jam barulah aku bersenam....nilah rutin harianku sekarang...walau sesibuk dan seletih manapun badan aku...aku akan pastikan aku tak pernah miss untuk bersenam....untuk mendapatkan berat badan yang diidamkan aku tak boleh MALAS sebab kalau malas satu apapun tak akan berhasil....

No comments: