Monday, November 9, 2009

trip pertama - sandakan

lama betui aku perap cite kt sabah ni...bukan sengaja nak perap tp aku banyak keje nak kene buat..malaspun ye gak :P...

masa mula2 bos bgtau aku kene gi sabah...memang aku takde mood langsunglah...perkara pertama yang aku pikir mesti bosan...

tapi rupa2nya tidakkkkkk...bestlah..seronok sgt mcm tak puas jer gi sana tau...aku kt sabah 6 hari 5 malam...hari pertama aku ke sandakan,pastu ke tawau, kota kinabalu dan akhir skali ke labuan...

ni aku nak cite hari pertama dulu apa yg ada kt sandakan...

tujuan utama aku ke sandakan tok bwk buku servis bg staf kt sana tgk buku perkhidmatan dorang...ada yg tak pernah tgkpun buku dorang tu jd nilah masanya untuk dorang semak apa yg patut....

aku memang tak byklah amik gambo...pasainya aku ni jenis tak suke bergambo...aku amikpun ikut moodlah...
ni antara tempat yang dorang bawak kami team ibu pejabat...pasar umum sandakan..apa yg ada kt sini ekkk...mcm2 adooooooo....:P
kt sini juai mcm2 jenis kerepek lah yg penah jumpe ngan tak penah jumpepun ada tau...aku tak beli apapun pasainya kawan aku syorkan beli kerepek2 ni kt kota kinabalu jer...kt sana lagi murah katanya...aku ikut jelah...tp bos aku belilah amplang...kt sini amplang murah skit berbanding kt KK

ikan masin pun ada gak...

cantikkan pemandangan dr atas bukit....sementara tunggu bos aku gi tokong...kami lepak2 kt tepi bukit ni hirup udara dr laut...hehehehehe, tp serius memang cantik sgt tempat ni tau...tenang je rasa...sape yg stress ngan keje tu leh le datang sini...:P

masa kt sandakan gak dorang bawak kami makan kt tempat ikan bakar yg popular kot kt sandakan ni lah...apa ekk nama tempat tu...kalau tak silap aku sim sim kot...sini memang jual sea food jer...murahlah makan kt sini.,..agak sedap jugaklah...aku bedal jer..ikan2 kt sini memang tak ada kt semenanjung tau...pasni aku akan sambung ke destinasi yang seterusnya iaitu TAWAU...

No comments: