Wednesday, March 9, 2011

Ngeri Wokk..

Sepanjang 4 bulan aku kerja kat sini, memang dah banyak kali aku nampak kemalangan depan mata sendiri, semua ni buat aku jadi takut lak nak bawak kereta. Tapi aku kena kuat semangatlah kena beranikan diri, kalau tak siapa nak hantar amik aku pergi dan balik kerja.

Banyak-banyak kemalangan, semalam lah yang aku tak boleh lupa, terbayang2 lagi kat fikiran aku sampai hari ni. Laluan yang aku lalu pergi dan balik dari kerja tu memang bizi, memang memerlukan keberanian dan kesabaran yang tinggi. Korang bayangkanlah, dahla banyak kereta bersimpang siur, trafic light plak tak ada...jadi kenalah berani kalau takut memang ko tak baliklah jawapnya.

Semalam tu accident motor dengan kereta, akupun tak tau sape yang salah, tapi mungkin motor tu laju kot pasai cermin kereta boleh pecah. Masa aku lalu kat sebelah motor tu, dia punya penunggang tu tengah terkial2 nak bangun, mungkin dia rasa sakit kot. Dari belakang aku tengok darah dah penuh mengalir2 kat muka orang tu, tapi bila aku pandang je dari depan terus rasa ketar lutut ni, muka belah kanan orang tu nampak mcm dah remuk skit, mata memang dah tak nampak, yang nampak penuh darah je..mak oi ngeri je aku rasa, terus kepala aku ni macam weng2 jer, aku ni tak boleh nampak darah yang banyak, aku jenis mabuk darah.

Bila memandu tu memang memerlukan kesabaran yang tinggi, wat apa nak gopoh2, tak larinya rumah kita tu.....tui tak

No comments: