Monday, July 16, 2012

Plan Yang Tidak Dirancang

bila suami bagi tau yang family dia nak datang rumah, aku mulalah gelabah...hahahaha, yelah ni pertama kali nak masak bagi family mertua makan, mau tak nebes.

suami suruh masak roti jala je tapi aku rasa macam tak syok pulakkan kalau buat kuih je, jadi akupun wat keputusan untuk masak bihun goreng bersama-sama dengan roti jala.

hari sabtu pulak suami kena kerja pukul 3.00 petang baru balik rumah, nampak gayanya memang aku sorang je kena bersilat kat dapur, kelentang kelentung sorang-sorang...mesti jiran aku tension je dengar periuk kuali berlaga2....hehehehe.


Makan time......


Nilah juadah yang aku sediakan......


dan ini adalah surprise untuk suami....kek hasil air tangan cika, tina dan kak long...kek ni sangat sedap, tak jemupun makan....


makanya hari sabtu hari tu boleh di katakan jamuan besday suamilah, 2 in 1...plan yang tak dirancangkan..


family belah suami, bangah & family je yang tak ada...sebab dorang duduk kl
 

aufa, budak comel yang sangat keletah...bersembang macam orang tua...:P


sesi memotong kek...:>

lega sangat bila semuanya selesai....rasa hepi bila semua ahli keluarga berkumpul...dah rasa macam hari raya lak...:D

No comments: