Friday, July 27, 2012

Iftar Hari Ke 5 & 6 Ramadhan

Assalamualaikum..............




Hari ni saja nak tunjuk gak menu berbuka untuk hari ke 5 dan 6 Ramadhan, hari2 lain gambar semuanya hilang, aku terdelete pulak gambar2 dalam kamera sebelum sempat nak transfer masuk pc.


Menu hari ke 5, aku masak mee goreng basah, fresh oren yang aku blend dan suami beli popia je.
Menu hari ke 6, aku masak bihun goreng, roti jala + kari daging dan juga air tebu....terliurlah  pulok tengok gambar air tebu tu, bersabarlah wahai hati..........:D


Sehingga ke hari ni, aku belum jejak sekalipun ke pasar ramadhan....memang hari2 balik keje terus masuk dapur sediakan juadah berbuka, kami suami isteri pulak memang jenis tak makan nasi masa berbuka jadi senanglah sikit keje aku. masak main 1 kuih 1..dah cukup.

Hari ni plan nak buat nasi lemak pulak, korang lak masak apa tok berbuka nanti?

Salam Ramadhan untuk semua. Sedar tak sedar hari ni genap seminggu kita berpuasa kan. Alhamdulillah aku masih lagi berpuasa penuh, harapannya biarlah cukup sebulan aku berpuasa tahun ni..:P

No comments: