Monday, October 17, 2011

4 Golongan Lelaki Yang Ditarik Bersama.

Tadi blogwalking tak blog kawan-kawan, tertarik sangat ngan artikel kat bawah ini, iaitu 4 golongan lelaki yang ditarik bersama-sama ke neraka oleh kaum wanita...


Jadi pada insan bernama LELAKI, didik dan bimbinglah wanita-wanita di dalam hidup kamu dengan sebaik mungkin.


Pertama:- Ayahnya


Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikananak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikansegala keperluan agama seperti mengajar solat,mengaji &sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidakmenutup aurat..... tidak cukup kalau dengan hanya memberikemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik olehanaknya.


Kedua:- Suaminya


Apabila sang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya.Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diribukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yangbukan mahram.. apabila suami mendiam diri...... walaupundia seorang alim etc, solat tidak tangguh, puasa tidaktinggal maka dia akan ditarik oleh isterinya.


Ketiga:- Abang-abangnya


Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjagamaruah wanita jatuh ke pula kepada abang-abangnya.....jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja danadik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAMtunggulah tarikan adiknya di akhirat kelak..


Keempat:- Anak lelakinya


Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihalkelakuan yang haram dari Islam, bila ibu membuatkemungkaran pengumpat, mengata & sebagainya maka anak ituakan disoal dan dipertangungjawabkan di akhiratkelak........nantikan tarikan ibunya.


* kenkadang tu tak paham kenapa ada kawan-kawan yang masih publish gambar yang tak pakai tudung dalam fb @ blog, sedangkan kamu semua bertudungkan bila keluar....

No comments: