Monday, February 9, 2009

Majlis Cukur Jambul...

Ni semua kisah lama…tapi aku x ada masa nak stori,keje aku sekarang ni memang melambak2 kt opis…abih atas meja, rak belakang, dlm kabinet dan juga bawah meja penuh dengan keje2 aku yang lum sattle2 lagi….penat tau, ari2 balik kui 6, sabtupun aku datang keje….terpaksalah berkorban skitkan, kata nak meja clear sebelum ujung bulan ni….

Oklah sambung balik stori aku tadi….ahad lepas masa cuti hari wilayah aku gi kuala kangsar bwk mak ayah aku gi kenduri cukur jambul cucunya aka anak buah aku le…hehehehe, ari sabtu petang tu dlm kui 4 kami dh bertolak dari puchong tido kt umah adik aku di ipoh…kui 7 ngam2 sampai sana…malam tu tido sana dululah…mak aku lak sempat lg tu wat agar2 santan tok dibawa ke rumah besannya...selain tu mak aku watlah jugak kek pisang….best tau kek pisang yang mak aku buat ni….

Esoknya ari ahad kamipun bersiap2lah nak ke kuala kangsar, bertolak dari ipoh pukul 9 pagi….sampai je kuala kangsar kami singgah dululah ke pasar tani…kononnya nak makan sotong kangkung…tapi tak ada rezekilah wei…tak ada lak yang jual, melepaslah nak makan…along kata sedap, dia penah makan…yang ado hanyalah abc je…abc pun abc lah…aku bedal jer…sedap tau….jangan tak tau…

Pastu kamipun meneruskan perjalanan ke kg ara panjang, manong aka tempat berlangsungnya majlis cukur jambul….:),sampai sana dlm kui 10 kot,akupun tak pasti tp rasanya betuilah….masa sampai sana majlis dh mula dah….anak buah aku nyenyak je tido dlm buai sambil di hidangkan dengan alunan berzanji dan marhaban dari penduduk kg situlah….tapi kejap je dia lena pastu bangun jer waaaaaaaaaaa melalak nak nenen…..dh bagi nenepun nangis gak lagi….mungkin sebab panas kot….dh suara bukan main kuat…panic je makcik2 yang dok berzanji tu…rilekslah makcik x ada apa yang berlakupun, Cuma budak tu panas je…J,bila maknya tala ke kipas elok je dia diam sampai tertido….majlis berlangsung sampai kui 12,pastu makan tenghari kami dihidangkan dengan rendang tok….bestlah wei…pertama kali aku makan tau…oh ye lupe nak bgtau, selain majlis cukur jambul keluarga adik ipar akupun wat akikahh gak, tumbanglah lembu sekor…anak buah aku nipun masuk bahagian gak tau….kami kt sana sampai kui 1 atau kui 2 ye…tahlah akupun dah lupe wei J…kami tak terus balik tapi kami singgah ke satu tempat…………tunggu sambungan entry ni ekkk…

papa tengah cukur jambul fahmi

giliran mama lak.....

fahmi ngan nenek puchong....

hensem boy...

No comments: